نتایج جستجو برای عبارت :

☀ برهان یا کشف و شهود؟ ☀

برهان صدیقین و حرکت جوهری از مباحث بسیار مهم توحیدی است. بهترین و ساده‌ترین بیان از این دو برهان به خصوص برهان حرکت جوهری بیانی است که آقای طاهرزاده در این کتاب در مختصری آورده است.این ۱۰۰ صفحه حاصل بیش از ۲۰ سال تدریس ایشان است که باتقسیم بندی‌ها و بیانات ابتکاری حود این دو برهان را برای اهلش آسان و ملموس و کاربردی نموده است.شما در برهان صدیقین برای اثبات وجود خدا نیاز به هیچ مقدمه‌ای ندارد؛ بلکه از خود خدا متوجه خدا می‌شوید! خدایی که در
دو شهود متفاوت در باره انبساط جهان در کیهان‌شناسی وجود دارد: طبق شهودی نسبتا معروف انبساط جهان و دور شدن کهکشان‌ها از هم محصول کش آمدن فضا است. این شهود مستقیما به متریک فریدمان در کیهان شناسی برمی‌گردد که به نظر کاملا با آن سازگار است. اما شهود دیگری هم وجود دارد: مواد داخل کیهان به خاطر سرعت اولیه از هم دور می‌شوند و هیچ کش آمدنی در کار نیست. راستش من همیشه با شهود اول علی‌رغم زیبایی و سادگی‌اش مشکل داشتم. حالا در یادداشتی کوتاه سعی کرده
بسمک یا مُلَقِّن
************
حضرت علامه حسن زاده آملی فرمودند:
عوالم در طول همند.
معانی هم در طول هم اند و در هر مرتبه برای خود حکمی دارد.
پس اقامه ی دلیل برای مستعدین است وگرنه از دلیل، جز خفا و پنهانی حقایق بر نمی آید.
آن ب کشف و مکاشفات گرفتن حال دیگری دارد ک آن، اصل است.
در نظر بگیرید حال جناب رسول صلوات الله و سلامه علیه و آله در تلقی قرآن را.
آن وقتی ک ناموس الهی یعنی جبرئیل در کوه احد نازل شد، حضرت دید قاف عین و شرق و غرب ملک و ملکوت را فرا گرفته؛
بسمک یا مُلَقِّن
************
حضرت علامه حسن زاده آملی فرمودند:
عوالم در طول همند.
معانی هم در طول هم اند و در هر مرتبه برای خود حکمی دارد.
پس اقامه ی دلیل برای مستعدین است وگرنه از دلیل، جز خفا و پنهانی حقایق بر نمی آید.
آن ب کشف و مکاشفات گرفتن حال دیگری دارد ک آن، اصل است.
در نظر بگیرید حال جناب رسول صلوات الله و سلامه علیه و آله در تلقی قرآن را.
آن وقتی ک ناموس الهی یعنی جبرئیل در کوه احد نازل شد، حضرت دید قاف عین و شرق و غرب ملک و ملکوت را فرا گرفته؛
پس از یافتن بدنه برهان باید وضوح آن را در ذهن خود بیشتر کنید تا بتوانید به درستی آن را ارزیابی کنید
بیشتر واژه ها بیش از یک معنی دارند
ابتدا واژه های با اهمیت را پیدا کنید:
1. کلماتی که در حیطه مورد بحث کاربرد بیشتری دارند
2.عبارات و واژه های انتزاعی که کمتر به مورد به خصوص اشاره دارند
حالا بدون ذهن خوانی بپرسسد:
1.آیا معنی این کلمه بدیهی و روشن است؟
و اگر نه
2. منظور گوینده از این کلمه دقیقا چیست؟
لازمه بررسی ابهام ها دانستن معانی مختلف یک واژه اس
در پس هر دلیلی بر یک مدعا تعدادی فرض به طور پنهان وجود دارند که برای بررسی برهان باید آنها را ارزیابی کرد چرا که سطح آشکار برهان اغلب قابل قبول جلوه میکند.
باید دلایل را به فرض ها تجریه کرد.
 کار آنها روشن کردن ارتباط دلیل با مدعا است.
و برای بررسی برهان باید رابطه بین دلیل و مدعا بررسی شود .
هر فرض نیز خود یک مدعا است که باید بررسی شود تا به مدعای بدیهی برسد
انوع فرض ها:
فرض های توصیفی:
فرض های توصیفی در برهان های توصیفی به کار میروند.
پیداکردن ف
خیر و شر از سر برهان و بیااین همه در سجده نمان و بیا
گفت خدا دل سوی من صاف کنرقص کن و دست فشان و بیا
این همه لب‌خشک چه ترسیده‌ای؟نام مرا مست بخوان و بیا
با همه بنشسته و بگسسته‌ایوصل کن این رشته به جان و بیا
نام من عشق است، مرا عشق کنعقل ز سر وابرهان و بیا
این همه در خاک چه جوییده‌ای؟وا شو ز تدبیر و گمان و بیا
مسجد و معبد مرو بی‌من مرومنزل من قدر بدان و بیا
منزل من قلب سراپا خوشی‌ستپاک شو از چرک غمان و بیا
گرچه بدین قافله امّید نیستتو سخن نور بر
بعد از طرح بحث صفات خدا و تجّلی صفات برای شناخت و معرفت نسبت به خدا ، ما به یک موضوع پرچالش میرسیم و اینکه:
اصلاً خدا از کجا آمده است که بخواهیم برای او صفات تعریف کنیم؟ یا مثلا وقتی می گوئیم ذات و چیستی خداوند قابل شناخت نیست پس چطور به این شناخت رسیده ایم که اساساً خدایی هست که در وصف او سخن گفته میشود؟این در واقع همان حرف خداناباوران است که به عنوان مقدمه قرار می دهند و می گویند که وقتی چیزی خارج از مرزهای طبیعی هست و قابل دسترس هم نیست و قاب
بسم الله الرحمن الرحیم
حوزه ی برهان،
مفاهیم ذهنی است.
و اینکه آیا امکان وجود این مفاهیم ذهنی در خارج هست یا خیر؟
قلمرو عرفان،
هم شهود آن مفاهیم و علم حصولی است؛ 
هم شهود مصادیق خارجی آن مفاهیم ذهنی.
عقل برهانی نمی تواند به مصداق خارجی مفاهیم که آثار عینی فراوانی دارد دسترسی داشته باشد؛
بنابراین اولا از وقوع آن مفهوم ذهنی بی خبر است؛
ثانیاً از لوازم جزئی آن هم نمی تواند آگاهی داشته باشد.
البته عقل حکیم، امکان وقوع آن چیزی که مشهود قلب عارف اس
همۀ ما شهود واضحی از بردارها داریم، معلوم است که وقتی دو نفر با طناب در دوراستا میزی را می‌کشند نهایتا میز در جهتی بین دو راستایی که دو سر طناب نشان می‌دهند به حرکت می‌افتد، اما این که این واقعیت شهودی واضح بدیهی تبدیل به یک سری موجودات ریاضی کمی با قابلیت جمع و تفریق و ضرب دقیق و روشن شوند برایم کم‌کم اتفاق عجیبی می‌نمود؛ عجیب‌تر برایم آن ذهنی بود که اولین بار این شهود غیرریاضی را با خلق مفهوم ذهنی «بردار» ریاضی کرده. کدام ذهن؟
ادامه مطل
ای که هر چیز در برابر قدرتش تسلیم کرده 
ای که به امر او اسمانها بر پا گشته 
ای که رعد به فرمان او غرش زند 
ای امرزنده  ای بخشنده  ای براورنده ارزوها 
ای رهاننده اسیران 
ای دارای فخر و زیبایی 
ای صاحب مجد و زیبایی 
ای صاحب جود و بخشش 
منزهی تو ای که جز تو معبودی نیست 
فریاد برهان ما را از اتش ای پروردگار من 
ای سود رسان ای شنوا   ای روزه دهنده هر روزی خور
ای یاور هر بی یاور  ای عیب پوش هر معیوب 
ای فریادرس من  ای پناه دهنده من  
ای راهنمای سر گردا
بسم الله الرحمن الرحیم
طریق عرفان و برهان، اشتراکاتی دارند:
▪️ در طریق عرفان، رفع علایق تشویش انگیز 
پس از یقظه یا اراده،
که تخلیه نام دارد،
و در طریق برهان، رفع موانع تمرکز،
و معطوف داشتن توجه در کلیات عقلی،
ضروری است.
▪️ در طریق عرفان و طریق برهان
بایستی از عواملی که موجب انحراف مزاج می شوند دوری کرد؛
و بر اموری که باعث اعتدال مزاج اند، بایستی تمرکز نمود.
برای اینکه فیلم پیچیده‌ای را بفهمی تنها راه این است که همه‌چیز را در ابتدای کار به شهود بسپاری. شهود جریانِ اصلی را به‌درستی پیدا می‌کند مگر اینکه ذاتا آدم احمقی باشی، و حماقت، مُهر فقط بر ذهن و قوه ادراک نمی‌زند که بر چیزی که جان می‌نامیم هم، بر شهود هم، بر عاطفه هم. فرض می‌کنیم جریان اصلی را یافتی؛ حالا باید خوب عناصر را به ذهن بسپاری و «نسبت»شان با جریانِ اصلی را پیدا کنی. هرکدام ممکن است به‌نوعی جریانِ اصلی را تبیین کنند؛ ممکن است جر
گفتیم مدعا باید همراه با دلیل باشد و اصلا برهان همین مدعا+دلایل است
اما انواع دلایل:
1.شواهد: اطلاعات خاصی که موید درستی ادعا است و باید صحت این تایید بررسی شود شواهد معمولا در مورد ادعاهای توصیفی به کار میروند
2.به کمک گزاره های توصیفی و تجویزی کلی تر که قبلا صحت آنها تایید شده
سعی کنید دلایل را در ذهنتان منظم کنید:
با نوشتن یا علامت زدن و سعی کنید آنها را دوباره به زبان خود بیان کنید تا آنها را درک کنید در ضمن فراموش نکنید که باید همه دلایل را
شهادت فرعے داراے احڪام ذیل است:
1-استفادہ از شهادت بر شهادت، در صورتے است ڪہ حضور شاهد اصلے، متعذر (غیرممڪن) یا متعسر (سخت) باشد.
2-استفادہ از شهادت بر شهادت، فقط در امور حق الناسے ممڪن است، نہ در امور حق اللهے، مانند حد شرب خمر.
3-استفادہ از شهادت بر شهادت، هم در امور جزایے امڪان پذیر است و هم در امور مدنے، چہ مالے و چہ غیر مالے.
4-اگر یڪے از شهود اصلے نتواند در دادگاہ حاضر شود، مے توان شهادت او را با شهود فرعے اثبات ڪرد. همچنین است، اگر هر دو نفر شا
به استناد سایت آیین دادرسی دینا ماده 230 قانون آیین دادرسی مدنی آن دسته از دعاوی که اثبات آنها با شهادت یا گواهی امکانپذیر است را در چهار گروه پیش بینی کرده است و تعداد و جنسیت شهود یا گواهان را نیز در هر کدام از گروه ها پیش بینی و تصریح کرده است . نگاهی مختصر به این ماده گویای آن است که اکثر دعاوی مالی و غیر مالی جز در موارد خاص با گواهی قابل اثبات هستند ؛ زیرا مصادیق مذکور در این ماده جنبه تمثیلی دارد . بنابراین در تمام دعاوی که در ماده 230 قانون
برای دانلود آهنگ کلیک کنید
برهان توپراک فریاد
دانلود آهنگ ترکی برهان توپراک به نام فریاد
Burhan Toprak – Feryad
دانلود آهنگ ترکی برهان توپراک به نام فریاد
دانلود آهنگ با دو کیفیت ۱۲۸و ۳۲۰
 
متن آهنگ ترکی برهان توپراک به نام فریاد

.:( دانلود تمامی آهنگ برهان توپراک ):.

کانال تلگرامی مدیس موزیک
https://t.me/medismusic
دانلود آهنگ جدید فارسی از سایت مدیس موزیک

.:( صفحه اصلی سایت ):.
برای دانلود آهنگ کلیک کنید
برهان
هدایت تقریر دیگری است از برهان نظم اما با تفاوتی اندک؛
برای روشن شدن این تفاوت
به مثال زیر توجه کنید:
وارد
خانه‌ای می‌شوید و در آن عروسک بسیار زیبایی را می‌بینید است. اگر کسی بگوید در
این خانه هیچ انسانی رفت و آمد ندارد و اجزاء این عروسک مثلاً در اثر وزش باد
خودبخود به هم وصل حتماً برای شما غیرقابل پذیرش خواهد بود و می‌گوئید: حتماً در
این خانه انسانی رفت و آمد دارد زیرا نظم این عروسک نشان از وجود موجودی آگاه
دارد.
حال
فرض کنید که در مدّ
#هوچقدر فرق است بین نگاه ظاهری به دین با نگاه باطنی به دین؛ این موجب قبض و بی حالی انسان میشود و آن موجب بسط و نشاط...این نگاه، بعثت حضرت رسول را به هدف احکام نجس و پاکی و رسیدن به حور و قصور بهشتی می داند، و آن نگاه هدف از بعثت را "لقاءالله" و "تبدیل فلسفه یونانی به عرفان شهودی" میداند. این کجا و آن کجا...به مناسبت بعثت مبارک حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله، دو عبارت کمتر شنیده شده و عمیق و شیرین از حضرت امام خمینی را تقدیم دوستان عزیز میکنیم:« م
بسم الله الرحمن الرحیم
در یادگیری حکمت، قیود زائدی مورد نیاز هست،
طریق سلوک و تهذیب، از این قیود بی نیاز است؛
گاه به این دلیل می پندارند که طریق سلوک آسانتر از طریق نظر و حکمت است.
ولی اگر راه عرفان و شهود به نظر آسان می آید،
طریق تصفیه و تهذیب نفس برای بسیاری از افراد سخت و دشوار است؛
همانگونه که طریق نظر و اندیشه و حکمت برای بسیاری، دشوار است.
البته
آنهایی که شایستگی ورود به طریق عرفان و شهود پیدا می کنند؛
با امداد الهی بیشتر آگاه و آشنا می ش
بسم الله الرحمن الرحیم

ابطال ابدی برهان شر

قسمت اول

با سلام خدمت همراهان فرهیخته عزیز

 به لطف خدا در این پست به برهان شر میپردازیم و ضمن اینکه
نشان خواهیم داد برهان شر هیچ تضادی با وجود خدا ندارد بلکه نشانه ای از وجود خداوند
میباشد .این برهان که بصورت گسترده توسط عموم استفاده میشود بسیار جنجالی
و از سوالات مهم هر شخص میباشد که آنرا بی پاسخ میدانند ولی ما در اینجا پاسخ جامع
و ساده ای خواهیم داد و مسئله را برای همیشه حل خواهیم کرد.


ادامه مط
معسر از هزینه دادرسی کسی است که به واسطه عدم کفایت دارایی یا عدم دسترسی به مال خود به طور موقت قادر به تأدیه نیست. در دو صورت اعسار از هزینه دادرسی به وجود می‌آید؛ به علت اینکه دارایی شخص کفاف پرداخت هزینه دادرسی را نمی‌کند و به علت اینکه شخص به دلیل عدم دسترسی به مال خود، قادر به تأدیه نباشد. برخی از مصادیق عدم دسترسی به مال خود در ماده ۲۷۶ قانون مدنی آمده است یعنی اموالی که حاکم، شخص را در آن ممنوع‌التصرف کرده است یا اموال متعلق رهن و معامل
ای شمس من ، برهان من، فرمانده و خاقان منای جان من جانان من ، ای برتر و سلطان منروح مسیحی دم تویی ، درمانگر این خسته تنچون بر تو وصلم میشوم ، شاهد به جنات عدنگوید چه این پروانه در ، وصف دو چشمت ماهروآیا که پیدا می شود ، روی تو در این انجمندر حال عشاق آمده ، مجنونی و سرگشتگیپیر و مرادم پا بنه ، در بزم و شوری درفکن
«بهروز اتونی» اسطوره شناس، محقق و لله دانشگاه، در اتلیه های «حال خوب» با پیوند مفاهیم ادبی و رسیده شناسی تکنیک های حال خوب را برای مخاطبان بازگو می کند. رادیکال ترین مدخل مفاهیم ادبی بوسیله بیان مولانامربوط می شود. اتونی می گوید: «تو این کارگاه براساس بازخوانی افسانه های مثنوی، بسرنوشت شوم دچار کردن های موفقیت و بوسیله اصطلاح کدهای رسیده شناختی بخاطر الحاق به حال خوب را پیدا می کنیم. » سایه درمانی یکی دیگر از بخش های این کارگاه هنری است. سا
یکی از بازدیدکنندگان وبلاگ سوالاتی را مطرح کردند که سری گذشته در مورد آزمایش ذهنی بود و برای شما نشر دادم که شاید درخور افتد این سری هم سوالاتی را پرسیدند که باز شایسته دیدم که برای استفاده شما عزیزان انتشار بدهم. 
 
 (سلام ممنون از پاسخ خوب و روان شما 
متشکرم من سوالای زیادی برام پیش میاد مخصوصا الان که این مباحث مطالعه میکنم دو سوال دیگه برام پیش اومده ۱) تفاوت مثال نقض و برهان خلف ۲)تمثیل ارابه که تمثیلی از افلاطون هستش رو مطالعه کردم و
{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 28}
 
برهان لزوم ضمانت اجرایی در قانون الهی (بخش اول)
 
هر عاقل منصف و محقق در می‌یابد که جهان ساخته خدای دانا و حکیم است که همه چیز را بر اساس تدبیر به وجود آورده است. خداوند عزّوجلّ بر اساس این دانایی و حکمت برای رسیدن بشر به سعادت جاودان، دو رکن اساسیِ عملی را پیش روی بندگان قرار داده که تمسک و عمل به این دو رکن، پایه و اساس رستگاری است:
رکن اول: قوانین و روش عملی محکمی را جهت نیل به سعادت دنیا و آخرت بندگان، ار
به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه خبری الخلیج الجدید اعلام کرد مقامات عربستان سعودی دو روز پیش تعدادی از شخصیت های آکادمیک و تاجران را برده کرده اند. این خبر از طریق ورق توئیتری "زندانیان عقیده" منتشر شده است. این حساب کاربری نوشت: زیاد از هشت نفر دربند شدند که در میان آنها زن نیز حیات دارد. به گزارش اسپوتنیک از الخیلج الجدید، طبق این منبع، مها الرفیدی روزنامه نگار مجله الوطن از جمله دستگیرشدگان است. وی به برهان حمایت از افراد اسارت و مطالب ا
کلمه مَشّاء به معنی راه‌رونده یا بسیار راه‌رونده است. ارسطو در پنجاه و سه سالگی پس از بازگشت به آتن مدرسه خود لیسیوم را بنا نهاد. ارسطو در هنگام تدریس معمولاً قدم می‌زد و بدین سبب «لیسیوم» به مدرسه مشائی (راه رونده) معروف گردید. به این ترتیب، پیروان ارسطو را مشائی می‌گویند و در یونانی این کلمه «پریپاتتیکوس» است. همچنین گفته می‌شود چون آنان برای کشف حقیقت متوسل به تعقل می‌شدند و فکر را به کار می‌انداختند، آنان را مشاء گفتند، یعنی مشی ف
بوسیله گزارش مهر،  تو این حادثه، خرس پیرمرد ۶۰ ساله را در مسیر آبگرم بخش کندوان زخمی کرد. این پیرمرد بعداز زخمی شدن و به برهان شدت جراحات وارده از لفظ خرس جان خود را از مشت داد. سال گذشته نیز حمله خرس باعث جان باخت یک نفر تو ولایت کندوان میانه شده حیات.
فرزندم 
این چهلمین نامه و آخرین نامه ای است که برایت مینویسم...
انسان ذاتا به دنبال امنیت روح و روانش است... لذا همیشه برای تامین این امنیت دغدغه مند است... جهل داشتن در مورد مسائلی که به دانستنش نیاز دارد حس امنیتش را خدشه دار میکند... لذا همیشه به دنبال مطمئن ترین راه برای رفع جهلش میگردد...
 
و فقط انسانهای بلند قامت و بلند همت می یابند مطمئن ترین راه برای تامین امنیت روح و روانشان، حق متعال است لذا در صدد ارتباط با مبدا هستی بر می آیند...
و اینها
امام رحمه الله در ابتدای بحث ولایت فقیه خود، با اشاره به اینکه «ولایت فقیه » از موضوعهایی است که تصور آن موجب تصدیق می شود و احتیاجی به دلیل و برهان ندارد، اوضاع سیاسی - اجتماعی آن روز مسلمانان و حوزه های علمیه را مطرح می کنند که موجب شده بر «ولایت فقیه » علی رغم بدیهی بودن، برهان اقامه می کنیم. (1)
توضیح این امر خیلی ساده است و امام رحمه الله در شرایطی می خواست این بحث را مطرح کند که چهارده قرن از تشکیل واقعی حکومت اسلامی به طور عینی و عملی می گذ
در این خصوص در ماده 225 قانون آیین دادرسی کیفری مقرر گردیده است: «رسیدگی به جرایم اطفال علنی نخواهد بود در دادگاه فقط اولیاء و سرپرستان قانونی طفل و وکیل مدافع و شهود و مطلعین و نماینده کانون اصلاح و تربیت که دادگاه حضور آنان را لازم بداند حاضر خواهند شد. انتشار جریان دادگاه از…
ادامه مطلب
هشتم برهان،گروه فیروزه ای
نمره خلاقیت با وسایل دور ریختنی:دارد
نمره هزینه کم:ندارد
نمره هماهنگی با رنگ گروه:ندارد
نمره زیبایی:دارد
سرعت عمل:دارد
جمع نمره: با وجود سرعت عمل بالا= بیست =A++
 
                                  «دانش آموزان عزیز در مورد کار دوستاتون انتقاد کنید....»
نمیدونم کتاب چهار اثر فلورانس اسکاول شین رو خوندین یا نه؟ من بارها و بارها از این طرف و اون طرف اسمشو شنیده بودم..توی کتاب فروشی ها دیده بودمش ولی هیچ وقت راغب نبودم برم سمت این کتاب!! اصنم نمیدونستم این کتاب راجع به چی هست و همینطوری احساس میکردم کتاب جذابی نیست!! خلاصه حدود سه هفته پیش که رفته بودم توی یه کتاب فروشی قدم میزدم برای خودم و قصد خرید کتاب هم نداشتم، چشمم خورد به این کتاب! قیمتش هم خب کم نبود...کتابو باز کردم..مقدمشو خوندم به نظر جال
بسم الله الرحمن الرحیم
طریق عرفان و سلوک الی الله بسی دشوار و سنگین است.
از اینرو اهل برهان و مدعیان حکمت، آنرا محال می دانند.
ولی در حقیقت طی این مسیر از بس که صعب و متعسّر است،
ثابت قدم می خواهد که معدودند و قلیل.
چرا که در مسیر عرفان و تهذیب،
ای بسا سالک حال و جذبه ای دریافت کند و آسانی عشق را در اول احساس کند،
ولی قرار و دوام بر آن حال، به مراتب مشکل تر از حدوث و پیدایش آن است.
زیرا قلب انسان دائم در تقلّب و دگرگونی دائمی است و 
در معرض وسوسه ها
{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 30}
 
برهان لزوم ضمانت اجرایی در قانون الهی (بخش دوم)
 
رکن دوم، ضمانت اجرایی قوانین و احکام الهی که شایسته است بدون دخل و تصرف همواره اجرا گردد. این ضامن اجرایی یعنی همان زمامدار جامعه که نوع الهی آن، انبیاء و پس از آنان امامان هستند که می‌توانند ولی امر و رهبری شایسته و بایسته برای انجام صحیح قوانین الهی باشند.
ناگفته پیداست کسانی میتوانند ضامن اجرای قوانین الهی و رهبر خوبی برای انجام صحیح آن باشند که در مرح
تاریخ، از «شام هبوط آدم» تا به «ظهر شهود شما» برسد، چقدر راه را، طی کرده است؟
از اعتراض ملائک و اعراض شیطان از سجود، تا برسند به دیدن "یفسد فی الارض" و "یفسک الدمی" شان_ تا به جاری شدن خون ثاراللهی شما_ زمین چند بار دور خورشید چرخیده است؟ آسمان چند بار باریده است؟ خورشید چند بار تابیده است؟ ماه چند بار بر پهنای شن های این بیابان بی آب و علف نور تابانیده است؟
چقدر؟ چندبار؟ چه مقدار زمان؟
می شود ریاضی نمی شود حساب کرد؟! نه؛
ولش می کنم! می نشینم با خ
الان کهداشتم نظرات قدیمیمو نگاه میگردم ( ماله اواخر سال ۹۵،۹۶) وقتی وارد سایت چند نفر از قدیمیا شدم به طرز عجیبی همشون تبلیغاتی شده بودن !!! 
 گردشگری ، بازاریابی ، کامپیوتر ، جالبتر اونیه که نوشته بود برنج مرغوب!! 
مگه میشه یهو چند تا اینطوری بشه ؟ نکنه بلاگایی که بعد یه مدت خاک میخورن خود به خود میشن صفحه تبلیغاتی ؟:/ 
+ اعصابم خورده چون سهیل و برهان تو سریال بوی باران مردن + لیورپول باخت + فردا ساعت ۶ صبح کلاس دارم ! 
بای  
با سلام
جلسه ۹۹ 
لینک دانلود فایل صوتی جلسه ۹۹ ، سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ (24.6 MB صوت با کیفیت wma -صندوق بیان)
لینک کمکی جلسه ۹۹ (32.96 MB صوت با کیفیت mp3 -سرور ابری پرشین گیگ)
موضوع جلسه:
- بحث عرض اعمال بر امام (جلسه اول)
شهود تمام اعمال ما، با تمام عمق و زوایا درقیامت برای خودمان، و بصورت جامع در دنیا وقیامت برای خدا و رسول و حجتش.

جلسه ۱۰۰
لینک دانلود فایل صوتی جلسه ۱۰۰ ، سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ (26.5 MB صوت با کیفیت wma -صندوق بیان)
لینک کمکی جلسه ۱۰۰ (39.80 MB
ساعت ها برای خودم مشق می کنم. شاید این همان کاری‌ست که میتوانم در خلوتم انجام دهم و از آن لذت ببرم. خطاطی و نقاشیخط را میشود گفت دوست دارم. حتی اگر جوّ کلاسش گاهی بسیار سیاسی شود و فضا کاملا مخالف عقیده من. که خب یاد گرفتم برای این که احترام ها حفظ شود بیشتر سکوت کنم یا اگر جایی ببینم واقعا تاثیری دارد چیزی بگویم. اوایل حرفی نمی‌زدم. من ناشناسی بودم بین یک سری آدم هم‌عقیده. پیش از این جایی به صورت طولانی مدت نبودم که مخالف عقیده ام باش
ساعت ها برای خودم مشق می کنم. شاید دیگه مطمئنم این همون کاریه که میتونم در خلوتم انجام بدم و ازش لذت ببرم. خطاطی و نقاشیخط رو میشه گفت دوست دارم. حتی اگه جوّ کلاسش گاهی بسیار سیاسی بشه و فضا کاملا مخالف عقیده من. که خب یاد گرفتم برای این که احترام ها حفظ بشه سکوت کنم یا اگه جایی ببینم واقعا تاثیری داره چیزی بگم. اوایل چیزی نمیگفتم چون من یه ناشناس بودم بین یه سری ادم هم عقیده. پیش از این جایی به صورت طولانی مدت نبودم که مخالف عقیده ام باشند. رفته
نماز نوعا برای ما ذکر نیست.
ذکر یعنی یک دوپینگ حسابی.
خاصیت ذکر آن است که زودتر از آنکه به ذهن بیاید به دل نشسته است.
نمی‌خواهد بخواند تا یادش بیاید.
بلکه چون می‌آید می‌خواند.
این چند جمله امروز صبح فکرم رو مشغول کرد. فکر کردم دنیای یک مومن واقعی یا دنیای حضرات معصومین چقدر برای ما گنگ و غیر قابل فهم هست.
حالا از اونجایی که یکی دو ماهی هست بیشتر با تعقل محض درگیرم، احساس می‌کنم نیاز به یک امر فوق عقلی پیدا کردم. چیزی شبیه شهود. شبیه علم حضوری.
#حدیث_مهدوی 
امیر المومنین(ع)
در ینابیع المودة ص 467 می نویسد شخصی از اصحاب کشف و شهود از امیرالمومنین نقل کرد که فرمود: خداوند گروهی را خواهد آورد که آنها را دوست می دارد و ایشان خدا را دوست می دارند سلطنت پیدا خواهد کرد کسی که در بین آنها غریب است و او همان مهدی است؛ سرخ رو، موی‌هایش به سرخی متمایل است. زمین را به سادگی پر از عدل و داد می کند. در کودکی از مادر و پدر خود جدا می شود و در محل پرورش خود عزیز است.با امان، مالک تمام بلاد مسلمین می شود. ر
ز شراب لعل نوشین من رند بی نوا را
مددی که چشم مستت به خمار کشت ما را
ز وجود خود ملولم قدحی بیار ساقی
برهان مرا زمانی ز خودی خود خدا را
بخدا که خون رز را به دو عالم ار فروشیم
بخریم هر دو عالم بدهیم خون بهارا
پسرا ز ره ببردی به نوای نی دل من
به سرت که بار دیگر بسرا همین نوا را
من از آن نیم که چون نی اگرم زنی بنالم
که نوازشی است هر دم زدن تو بینوا را
دل من به یارب آمد ز شکنج بند زلفت
مشکن که در دل شب اثری بود دعا را
طرف عذار گلگون ز نقاب زلف مشکین
بنمای ت
«خِرد» متفاوت است از انباشتنِ اطلاعات. اما، گمان کنم، خِرد واقعی در مواجهه دقیق با اطلاعات، یا همان دانش، اتفاق می‌افتد. بی‌دانش، تجربه ما محمولی‌ خالی‌ست، و بنابراین، از ارزیابی خود ناتوان است. تجربه، و شهود، در طی سال‌ها تربیت می‌یابد. این تربیت‌شدن، به‌معنای گیرافتادن در چرخه قناعتِ به یک دیدگاه -هرچند دیدگاهی منطقی- نیست، که خودش از عوامل مهم گرفتاری در بند تکرار است؛ یا، این تربیت، به‌معنای دوری از عصیان‌گری نیست. یا، به‌معنای
حسین عابدینی , مدیریت مسئول انتشارات سفیر اردهال ; درباره ی برهان قاچاق کتاب های ایبوک در مرزو بوم اعلام‌کرد : ادله حساس قاچاق کتاب‌های ایبوک در مرزو بوم این است ما بدین کار عادت کرده‌ایم و زیرا عضو ضابطه اسکن رایت نیستیم این کار را انجام میدهیم . زمانی نشر دهنده ما کتاب نشر دهنده فرنگی را سوای اذن او منتشر می کند نباید توقع داشته باشد این واقعه برای کتاب خودش نیفتد . برای قاچاق کتاب‌های ایبوک هیچ فکری نشده است و ضابطه بازدارنده‌ای برای آن
ما می پنداریم که در نقطه ی الف از زمان به دنیا آمده ایم و در نقطه ی ب از زمان می میریم و نابود می شویم، و فقط در میانه ی نقطه ی الف تا ب است که از هستی برخورداریم. تا زمانی که این تلقی غلط با ماست رنج خواهیم برد و رنج خواهیم داد. کره ی زیبا و زنده ی زمین را مآلا همین تلقی غلط است که تهدید می کند. دومین رای غلط ما این است که ما همین بدنیم، و هنگامی که این بدن می میرد ما نیز نابود می شویم. این رای غلط چشمان ما را به روی تمامی راه هایی می بندد که به وسیله آ
مقام‌ ملائکه مقام‌ تسبیح‌ و تقدیس است.
شیطان تا این مقام بالا رفت. مقام‌ تسبیح‌ و تقدیس، مقام‌ طهارت‌ محض‌ است. که هیچ‌ آلودگی‌ و نقصی‌ در آنجا نیست. و آنجا طهارت محض است... کسی که به این مقام می رسد، چه خصوصیاتی پیدا می کند؟
یکی از خصوصیاتش این است کهبه‌ قرآن‌ دست‌ پیدا می‌کند: « لا یمسُّهُ إلّا المُطَهَّروُن » و جز مطهرون نمی توانند به قرآن برسند.
قرآن‌ یعنی‌ مقام‌ جمعی. مقام‌ جمعی‌ عالم‌ مقام‌ عقل‌ اول‌ است. که در کافی آمده است :
بسم الله الرحمن الرحیمااللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ و اهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الی مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین.خدایا قرار بده برایم در آن بهره‌ای از رحمت فراوانـت و راهنمای‌ام کن در آن به برهان و راه‌های درخشانت و بگیر عنانم به سوی رضایت همه جانبه‌ات؛ به حق محبتت ای آرزوی مشتاقان.
 
مشاهده ویدیو
به گزارش ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، با اعلام نامزدهای تلویزیونی جایزه مادری در سال ۲۰۱۹، کلکسیون هایی همچون «بازی تاج و تخت»، «مادام میزل شگفت انگیز» و «وپ» مورد شانس داوران این پیرامون قرار گرفتند و داخل نهایت سهم قابل توجهی از نامزدی در شاخه های مهم جوایز تلویزیونی مادری ۲۰۱۹  را به خویشتن اختصاص دادند. این تو حالی است کلکسیون های دیگری که انتظار می رفت در این پیرامون از جوایز دیده شوند، عجیب خمود شدند. «جولیا رابرتز» هنرمند سریا
گام سوم: مقدمات تولید یک نرم افزار اندرویدی بوسیله Eclipse IDEبا به کارگیری از آیکون ابزار Eclipse که آیکونی بنفش رنگ بوده و بر روی دسکتاپ شما نمایان میباشد آن را اجرا نمایید. در فضا این ابزار بر روی منوی New مراجعه کرده و فایل Android و بعد از آن Android Application Project را تعیین نمائید و بر روی آیتم Next کلیک نمائید. در‌این موقعیت یک فرم پیش رویتان قرار می گیرد که دارنده بخش‌های مختلفی میباشد. فارغ از شک وتردید در صورتی‌که اخیرا با اپلیکیشن Eclipse آشنا گردیده باشید،
هنگام بازگشت به منزل متوجه شد که دزدی از منزل ایشان فرشی برداشته و در حال بردن آن است!استاد، دزد را تا سرای بوعلی بازار تهران که مشغول فروختن قالی شد، تعقیب کرد.لحظه‌ای در مقابل فرش درنگ کرده، سپس پیش رفت و با پیش‌نهاد منفعت به طرفین، قالی را خریداری کرد. البته به شرط آن که تا منزلش حمل کند.وقتی دزد به منزل استاد رسید، تازه متوجه اصل قضیه شد!!این‌جا بود که از استاد عذرخواهی کرد و ...استاد بدون آن‌که به روی خود بیاورد فرمود: «من که ندیدم تو از خ
همه عاشق این کلمه اند که « زَهی » ! خود را می کُشند جهت « زهی »
شمس تبریزی
در هـــوای آن کـه گــویندت زَهی                  
بستـه ای در گـــردن جــانت زِهی (زه ی)
مولوی
زهی = آفرین، احسنت
زه =
۱. (موسیقی) تار ساز.۲. رودۀ تابیده که به ‌کمان می‌بستند؛ چلۀ کمان.۳. [قدیمی] رشتۀ باریک تابیده از رودۀ گوسفند، ابریشم، یا فلز.
4.  آلت تناسل باشد. (برهان ). و بمعنی آلت تناسل مجازاست . (آنندراج ). آلت تناسل و نره . (ناظم الاطباء).
یادم نیست اولین‌بار کی با «بردار» برخوردم ولی یادم هست خیلی بدیهی به‌نظرم آمد؛ بدیهی عین عددها. اما از همان راهنمایی-دبیرستان آرام‌آرام حس کردم این مخلوق ذهنی بشر آن‌چنان پیش‌پا افتاده نیست؛ البته که همۀ ما شهود واضحی از بردارها داریم، معلوم است که وقتی دو نفر با طناب در دوراستا میزی را می‌کشند نهایتا میز در جهتی بین دو راستایی که دو سر طناب نشان می‌دهند به حرکت می‌افتد، اما این که این واقعیت شهودی واضح بدیهی تبدیل به یک سری موجودات ر
یادم نیست اولین‌بار کی با «بردار» برخوردم ولی یادم هست خیلی بدیهی به‌نظرم آمد؛ بدیهی عین عددها. اما از همان راهنمایی-دبیرستان آرام‌آرام حس کردم این مخلوق ذهنی بشر آن‌چنان پیش‌پا افتاده نیست؛ البته که همۀ ما شهود واضحی از بردارها داریم، معلوم است که وقتی دو نفر با طناب در دوراستا میزی را می‌کشند نهایتا میز در جهتی بین دو راستایی که دو سر طناب نشان می‌دهند به حرکت می‌افتد، اما این که این واقعیت شهودی واضح بدیهی تبدیل به یک سری موجودات ر
Immortality
ایمان
گروی در ساحت بحث جاودانگی با ایمان گروی مطرح در باب اعتقاد به خداوند متفاوت است
.  استدلال های گوناگون اثبات خداوند هریک دچار اشکالاتی هستند . برهان
وجوب و امکان که ابن سینا آن را روش صدیقین در اثبات خداوند قلمداد کرده از سوی
افرادی هم چون میرزا مهدی آشتیانی با اشکالات عدیده ای مواجه شده است . برهان
تجربه ی دینی گاتینگ که آن را برهانی ارزشمند قلمداد می کند از سوی پویمن با
اشکالاتی مواجه شده است . اما مجموع استدلال های اقامه شده در
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، طبیب «رضا چمن» اظهار کرد: همچنان که پیش دماغ می شود، روند فزاینده و رو به ازدیاد مراجعه و بستری با علائم عفونت های حاد تنفسی را شاهدیم، به نحوی که تا امروز از بیش از ۳۰۰ مراجعه سرپایی در شاهرود و میامی، ۱۷۰ نفر علیل شده اند. وی گفت: امروز جواب نو ای از استاندارد های آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شهود نکرده ایم و از ۲۲ مریض با آزمایش مثبت سابق که تا دیروز اعلام کردیم، ۱۳ نفر تاکنون با بهبودی ترخیص ش
هو
هرکس جاهل است به معرفت نفس اجهل است به معرفت رب ، و معرفت نفس مصباح کشف احوال ملکوت است و مشکوة شهود اسرار جبروت و معراج وصول به سوی لاهوت. و احدی از بنی آدم نمی رسد به هیچ مقامی مگر بعد از معرفت نفس خود. و این معرفت حاصل نشود به خبر نقلی یا نظر عقلی. بلکه حصولش موقوف به نوری است که از حق بر دل آید و آن نشود مگر به ریاضات متعالیه و مجاهدات متوالیه و تجرد قوی از قیود هوی و به زعم فقیر محض موهبت است از حضرت عزت ،  اگرچه منافی نیست ، توفیق مجاهده هم
پاورپوینت تفسیر قرآن در مورد شهادت دانلود پاورپوینت تفسیر قرآن در مورد شهادت بررسی تفسیر قرآن در مورد شهادت پاورپوینت جامع و کامل تفسیر قرآن در مورد شهادت کاملترین پاورپوینت تفسیر قرآن در مورد شهادت پکیج پاورپوینت تفسیر قرآن در مورد شهادت مقاله تفسیر قرآن در مورد شهادت تحقیق تفسیر قرآن در مورد شهادت




دسته بندی
پاورپوینت

فرمت فایل
ppt

حجم فایل
802 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
88

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
 قسمتی از متن پاورپوینت :
 
ت
تفاوت مشرب مشایی و اشراق به تفاوت آن‌ها در لزوم کشف و شهود بر‌می‌گردد.
مشاییان قدرت عقل را بی‌نیاز از کشف و‌شهود می‌دانستند، اما اشراقیان، کشف و شهود را در تقویت عقل موثر می‌دانستند.
از این جهت ملاصدرا اشراقی بود اما حکمت متعالیه یک تفاوت اساسی فلسفه مشایی و اشراقی دارد و آن تکیه بر اصالت وجود است. (درآمدی بر نظام حکمت صدرایی ، عبدالرسول عبودیت ، ج۱، صص ۶۸-۷۰)
یعنی اصالت وجود، زیربنای فلسفه‌ی ملاصدرا است.
همچنین از اصالت وجود، سه مساله
تفاوت مشرب مشایی و اشراق به تفاوت آن‌ها در لزوم کشف و شهود بر‌می‌گردد.
مشاییان قدرت عقل را بی‌نیاز از کشف و‌شهود می‌دانستند، اما اشراقیان، کشف و شهود را در تقویت عقل موثر می‌دانستند.
از این جهت ملاصدرا اشراقی بود اما حکمت متعالیه یک تفاوت اساسی فلسفه مشایی و اشراقی دارد و آن تکیه بر اصالت وجود است. (درآمدی بر نظام حکمت صدرایی ، عبدالرسول عبودیت ، ج۱، صص ۶۸-۷۰)
یعنی اصالت وجود، زیربنای فلسفه‌ی ملاصدرا است.
همچنین از اصالت وجود، سه مساله
یکی از نقدهایی که به روان شناسی غرب وارد است، ویژگی تجربی بودن آن است.
به اعتقاد قاطبه‌ی فلاسفه‌ی مسلمان، تمدن غرب علی رغم همه پیشرفت‌هایی که داشته است، دچار انحطاط‌ هایی نیز شده است.یکی از آن انحطاط ها خارج کردن عقل، نقل و شهود از دایره‌ی علوم است. این امر آسیب‌های وحشتناک و شاید جبران‌ ناپذیری بر بدنه‌ی تمدن غرب وارد کرد.
روان‌شناسی نیز از این آسیب‌ و انحطاط در امان نماند و به همین سبب بسیاری از ویژگی‌ و قابلیت های انسان که با تجربه د
آیا زمینۀ فنی ندارید اما می‌خواهید بدانید بلاکچین چیست؟ آیا خیلی خفنید و باز هم نمی‌دانید بلاکچین چیست؟ آیا از کلیت بلاکچین شهود کافی ندارید؟ آیا می‌دانید یک تراکنش چگونه در شبکۀ بلاکچین ثبت می‌شود؟ آیا می‌خواهید بدانید ماین‌کردن دیگر چه کوفتی‌ست؟ آیا نمی‌دانید بیت‌کوین با بلاکچین چه فرقی دارد؟ آیا از این که نمی‌دانید فرق بیت‌کوین با کارت بانکی چیست در عذابید؟ آیا از این که در مهمونی‌ها جلوی فک و فامیل قپی نمی‌آیید رنج می‌برید؟
جهانی با ویژگی های خاص 

آنچه از مجموع آیات و روایات بدست می آید آن است که جهان هنگام رجعت،جهانی است با ویژگی های خاص به خود ، که نه به طور دقیق شبیه به جهان دنیاست و نه همانند جهان آخرت است، در عین حال، برزخ  هم نیست.
علامه طبابطبایی در تفسیر المیزان، قیامت را در بالاترین درجه ی کشف و شهود دانسته و رجعت، در مرتبه ی میانی و پایین تر از این دو ظهور حضرت حجت است.(۱)
بنابراین اگر چه رجعت در همین دنیای مادی اتفاق خواهد افتاد ،اما ویژگی های خاصش آن را
جهانی با ویژگی های خاص 

آنچه از مجموع آیات و روایات بدست می آید آن است که جهان هنگام رجعت،جهانی است با ویژگی های خاص به خود ، که نه به طور دقیق شبیه به جهان دنیاست و نه همانند جهان آخرت است، در عین حال، برزخ  هم نیست.
علامه طبابطبایی در تفسیر المیزان، قیامت را در بالاترین درجه ی کشف و شهود دانسته و رجعت، در مرتبه ی میانی و پایین تر از این دو ظهور حضرت حجت است.(۱)
بنابراین اگر چه رجعت در همین دنیای مادی اتفاق خواهد افتاد ،اما ویژگی های خاصش آن را
جهانی با ویژگی های خاص 

آنچه از مجموع آیات و روایات بدست می‌آید آن است که جهان هنگام رجعت، جهانی است با ویژگی‌های خاص به خود، که نه به طور دقیق شبیه به جهان دنیاست و نه همانند جهان آخرت است، در عین حال، برزخ هم نیست.
علامه طبابطبایی در تفسیر المیزان، قیامت را در بالاترین درجه‌ی کشف و شهود دانسته و رجعت، در مرتبه‌ی میانی و پایین تر از این دو ظهور حضرت حجت است.(۱)
بنابراین اگر چه رجعت در همین دنیای مادی اتفاق خواهد افتاد، اما ویژگی‌های خاصش آ
سوالات شکایت کیفری ترک انفاق
 
 
 
۰۹۱۲۱۴۶۳۲۴۸ تلفن مستقیم
دکتر فتح اللهی 
 
با شکایت ترک انفاق، و در مقابل رای نفقه حقوقی زودتر بیاد و مرد ان را پرداخت بکند جلوی حکم کیفری و زندان گرفته میشود؟اگر کسی ترک انفاق شکایت کرد و کیفر خواست بیاد ولی رای دادگاه صادر نشود و در طرف مقابل رای نفقه حقوقی زودتر بیاد و مرد ان را پرداخت بکند جلوی حکم کیفری و زندان گرفته میشود۰آیا شهادت شهود برای اثبات عدم پرداخت نفقه کافیست؟وقت تون بخیر بنده حدود۴ماه هست
ا رویش اسلام در جزیره‌العرب و گسترش نفوذ آن توسط خلفا، قلمرو حکومت اسلامی به سرعت گسترش یافت. سپس به تدریج ترجمهٔ آثار برجستهٔ علمی و فلسفی به زبان عربی-به عنوان زبان مشترک تمدن جدید- آغاز شد و کتاب‌های بسیاری از فیلسوفان یونان و اسکندریه و دیگر مراکز علمی معتبر آن زمان، به عربی برگردانده شد.
بدین ترتیب نخستین فیلسوفان و متکلمان مسلمان، با افکار فیلسوفان یونان باستان و به ویژه با سقراط، افلاطون، ارسطو و فلوطین آشنا شده و به شرح و بسط
هوالعلم امام العملعلوم و معارف حقه حقیقیه اگر در مرتبه لفظ و کلمات باشد تعبیر به علم فکری می شود و اگر در متن معلوم و به درک شهودی وچشیدنی باشد تعبیر به علم شهودی و ذوقی می شود و این غایت قصوای علمی طلاب علوم و دانشجویان معارف حقه الهی است که هر مومنی به علم شهودی نائل آید فیلسوف حقیقی نامیده می شود و اگر بسوی عرفان حقیقی که همان عرفان به توحید صمدی قرآنی هست رهسپار شود آنگاه علم مکسوب وی به جایگاه رفیع امامت عمل عرشی والهی منصوب می شود پس ای ط
امام صادق ع فرمود با اهل بدعت رفاقت و هم نشینی نکننید تا نزد مردم  چون یکی از انها محسوب شوبد رسولخدا ص  فرمود انسان بر گیش دوست ورفیق خود است 4 از حضرت ع صادق  حدیث شده است که فرمود رسولخدا ص فرموده است هر گاه پس. از من اهل ربب و بدعت را دیدید بیزاری حودرا از  انها اشکار کنیدو بسیار بانها دشنام دهید و در باره بد  گویید و انها را با برهان و دلیل خفه کنید که نتوانند در دل مردم القا شبه کنند و نتوانند بقادر اسلام طمع کنند و در نتیجه مردم از انهادور
 
تحقیق پیرامون معاد
جریان معاد و زندگی پس از مرگ آن چنان پیچیده و دشوار است که آراء متفکران بشری در باره آن، بیش از آنچه که در باره آغاز جهان و مبدأ عالم دچار دشواری شده، به ابهام و نابسامانی برخورد کرده است؛
مشخصات فایل

تعداد صفحات
48

حجم
0 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی
doc

دسته بندی
علوم انسانی

توضیحات کامل
تحقیق پیرامون معاد
 
جریان معاد و زندگی پس از مرگ آن چنان پیچیده و دشوار است که آراء متفکران بشری در باره آن، بیش از آنچه که در باره آغاز جها
 
تحقیق پیرامون معاد
جریان معاد و زندگی پس از مرگ آن چنان پیچیده و دشوار است که آراء متفکران بشری در باره آن، بیش از آنچه که در باره آغاز جهان و مبدأ عالم دچار دشواری شده، به ابهام و نابسامانی برخورد کرده است؛
مشخصات فایل

تعداد صفحات
48

حجم
0 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی
doc

دسته بندی
علوم انسانی

توضیحات کامل
تحقیق پیرامون معاد
 
جریان معاد و زندگی پس از مرگ آن چنان پیچیده و دشوار است که آراء متفکران بشری در باره آن، بیش از آنچه که در باره آغاز جها
#امام_خمینی ره:
و الحاصل: اقلّ مراتب سعادت این است که انسان یک دوره فلسفه را بداند.
تقریرات فلسفه امام خمینی،ج۳،ص۴۷۲______________________________________
أقول:
کمال الانسانی فی الطور الالهی، کمال مطاوعت و معرفت را به همراه دارد که همان کمال سعادت انسانی است.قوله تعالی:((و ما خلقت الجنّ و الانس الا لیعبدون))؛ و عبادت(مطاوعت)فرع بر معرفت ایقانی(معرفت)است. معرفت به معنای علم حضوری به حقایق اشیاء میباشد، لذا حکمت متعالیه که در واقع ترجمه ی شهود عارف به مفهوم و
بسم الله الرحمن الرحیم
الان در حال مطالعه ی مقدماتی برای نگارش  کتابم هستم انقدر مشغول بودم و غرق در مطالعه بودم که اصلاً گذرزمان را احساس نکردم. تا اینکه زنگ تلفن منزل به صدا در آمد و من متوجه شدم که چقدر از زمان گذشته است  بگذریم. چیزی که برای من عجیب است را برای شما بگویم. بعضی از مطالبی که مطالعه کردم اصلاً با اعتقادات و باورهای من و اطلاعات ذخیره شده در ذهن من مطابقت ندارد و این باعث پریشانی افکارم گردید هر چی که فکر می کنم میبینم که نظریه
● حسن انوری:
«آخرین شب پاییز در نیم‌کره شمالی و بلندترین شب سال (مقارن با میلاد عیسی (ع))» (فرهنگ بزرگ سخن، ج ۸)
● محمد معین:
«درازترین شب سال، شب اول برج جَدی، شب چله بزرگ زمستان.» (فرهنگ فارسی معین، ج ۲) «”یلدا“ کلمه‌ای است سُریانی به معنی ”میلاد“ عربی، چون شب یلدا را با میلاد مسیح تطبیق می‌کرده‌اند.» (برهان قاطع، ج ۴، ص ۲۴۴۷: پانوشت ۸)
● حسن عمید:
«کلمه سُریانی به معنی میلاد، وقت ولادت، به معنی زمان ولادت حضرت عیسی هم گفته‌اند. در فارسی، ش
زن در نظرگاه عارفان
کتاب راهزن عقل و دین یا زن در نظرگاه عارفان، نوشته مهری زینی، اثری ارزشمند در مورد جایگاه عرفانی زن در اسلام است.
در عرفان دو نگاه عابدانه( مبتنی بر خوف و زهد) و نگاه عاشقانه( مبتنی بر عشق و محبت) وجود دارد؛ از این منظر نگرش به زنان نیز می تواند برخاسته از هر یک از این دو باشد.
زن در تصوف عابدانه مظهر و مصداق نفس اماره است که گریز از او راه بهشت است. لذا عارفان در این نگرش زن را پست و فرومایه می انگارند.
اما در عرفان عاشقانه زن ع
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
معنای معاد
پنجمین اصل از اصول اعتقادات شیعه، معاد است. معاد به معنای «بازگشت در سرای دیگر، بازگشت به سوی اعمال و بازگشت به سوی زندگی جاوید» می‌باشد.
اعتقاد به معاد و حیات بعد از مرگ، یکی از مهمترین و مشکلترین مباحث اعتقادات در همه ادیان آسمانی است. دین مبین اسلام نیز، اهتمام خاصی برای این مسئله قائل است تا حدی که یکی از مهمترین اصول اعتقادات در اسلام، معاد است. همه آفریدگان هستی خود را، از آفریدگار یگانه دریافت م
 
کفش سرپنجه دار بی بند چرم پاسارگاد از نمونه مدل های پر فروش این برند خاص که در تولید محصولات خود به فکر راحتی مصرف کننده بوده و با تضمین کیفیت و انعطاف پذیری محصول توانسته رضایت مصرف کننده را جلب نماید. این کفش چرم مردانه به رنگ مشکی در  5 سایز موجود می باشد. دارای جزییات زیبا در طراحی است که با زوم روی تصاویر به راحتی قابل شهود می باشد.
برچسب‌ها: خرید کفش چرم مردانه, خرید کفش مردانه, چرم پاسارگاد
با سلام و عرض ادب احتراما عطف به پرونده کلاسه...مطروحه در آن دادگاه محترم دائر بر دعوی آقای...به طرفیت اینجانب تحت عنوان الزام به تنظیم سند رسمی اجاره که حسب نظر مبارک موعد رسیدگی به ساعت 9 صبح یوم جاری تعیین و استقرار یافته است دفاعا از حقوق خویش و قوانین جاریه و با تکذیب اصل و اساس ادعاهای خواهان محترم به انضمام تصاویر اسناد مدرکیه در پیوست به استحضار عالی می رساند..
اولا صرف نظر از ایرادات شکلی در خصوص تقویم یا عدم تقویم خواسته و عدم ابلاغ دل
حسین بر کل بشریت در پهنه ی تاریخ امامت می کند. او اسوه ، راهبر و امامی بین المللی در پهنه آخرالزمانیِ زمین است. حسین در یک آیین و شریعت نمی‌گنجد. او فریاد فطرت و تجسم انسانیت است. داستان حسین و کربلا تنها قصه ای است که تاریخ فراموش نخواهد کرد. تنها قصه ای که هر چه زمان بر آن می‌گذرد شفاف تر و تابنده تر می شود و بر هیجان و شور آن می افزاید. حسین هرگز نمی میرد. و چگونه بمیرد او که قلب های آدمیان و عالمیان را در لا زمان و لا مکان تسخیر کرده است. او فرم
به آمریکای مرکزی میرسم و به #پاناما، که در واقع دروازه بین آمریکای مرکزی و جنوبی، و البته دروازه‌ی اقیانوس اطلس به اقیانوس آرامه!راستش بودن در شهر شلوغ اینجوری، هدف این سفرم نبوده و نیست و من در واقع میخوام یک ماه در آمریکای مرکزی سفر برم که مغزم از شلوغی زندگی روزمره، توریسم و فم‌تریپ و کار و خونه و... آروم بگیره و بتونم مرتب‌تر برنامه‌های زندگی رو بچینم. و احتمالا بعد از این دو روز در پاناما سیتی میرم که طبیعت بمونم و تا جایی که بتونم هر رو
تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى فایل تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى در 64 صفحه در قالب Word




دسته بندی
فلسفه و منطق

فرمت فایل
doc

حجم فایل
60 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
64

توضیحات :
فایل تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى در 64 صفحه در قالب Word.
بخشی از متن :
مقدمه مفهوم «شهود» (1) را مى‏توان در زمینه‏هاى مختلف بررسى کرد. این مفهوم، در فلسفه جایگاهى رفیع داشته و در تقسیمات اولیه وجود، مباحث علم و عالم و معلوم، شناخت‏شناسى و ه
تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى فایل تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى در 64 صفحه در قالب Word




دسته بندی
فلسفه و منطق

فرمت فایل
doc

حجم فایل
60 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
64

توضیحات :
فایل تحقیق درباره مفهوم شهود در فلسفه اسلامى در 64 صفحه در قالب Word.
بخشی از متن :
مقدمه مفهوم «شهود» (1) را مى‏توان در زمینه‏هاى مختلف بررسى کرد. این مفهوم، در فلسفه جایگاهى رفیع داشته و در تقسیمات اولیه وجود، مباحث علم و عالم و معلوم، شناخت‏شناسى و ه
علم، سینما، نظم و نثر، موسیقی، رقص، گیم (بازی)اینا دنیاهاییه که برای من جذاب ترن و دوست دارم توشون غلط بخورم.تنظیماتم رو علمه و هیچ شهود و خرافه‌ای تو کتم نمیره. به فیلم و کتاب و موسیقی هرروز ناخنک میزنم و دست به نواختن پنج ساز دارم. رقصِ درست (نه شلنگ تخته ای) رو تجربه کردم و از تماشای شکل آکادمیک و درستش هرجا و در هر سبکی لذت میبرم. اما هیچوقت وارد دنیای گیم نشدم. حتی تو گیم های موبایلی هم دووم نمیارم و بازی ها رو تا بهشون معتاد میشم پاک میکنم!
مشهد به معنای شهود و محل شهادت می باشد . جمعیت بسیار زیادی در این شهر زندگی می کنند که بسیاری از این جمعیت را مهاجران افغان تشکیل می دهند.
این شهر پنجمین استان پهناور کشور می باشد . زبان مردم این شهر زبان فارسی و گویش و لهجه آن ها مشهدی می باشد .
در اطراف شهر مشهد شهرک های صنعتی بسیاری وجود دارد که شرکت حمل بار ایرانکس در امر باربری شهرک های صنعتی شهر مشهد فعالیت بسیار گسترده ای دارد .
این شرکت به صورت شبانه روزی به فعالیت می پردازد تا بهترین و با
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از حلقه خبرنگاران جوان، آب اغلب استخرها دارای کلر است. کلر ماده ای کیمیایی است که ویروس ها را می کشد. به همین برهان شنا کردن در استخری که تو آن از کلر کاربرد شده است باید کنف باشد. با این همه ظن انتقال ویروس کرونا از فرد مبتلا داخل رختکن یا درون محل در رخساره مشت زدن به سطوح آلوده مانند دستگیره درها وجود دارد. همچنین در چنین اماکنی گمان ارجاع ویروس از بی مانند مبتلا با عطسه و سرفه در صورت رابطه نزدیک حیات دارد
*عرفه یک زمان است و وقوف در عرفات یک منسک است!*کسی که از حرم بیرون رفته ابتدا باید وقوف کند،ما در ضمن بندگی هم یادتون میره کجا هستیم و که هستیم و غافلیم. سلوک بندگی  که با أین ها همراه میشود ، با دور شدن از او و بدون توجه و همراه می شود از دشواری های سلوک است. گانی غفلت کردیم از درون خودمان که چه بر سرمان آمده و این ها ما را به ضرورت وقوف یا درنگ کردن می رساند،وقوف یعنی ایستادن و بازنگری کردن که چه خبر است ؟ در درون من چه میگذرد ؟ بندگی من را چه مصاد
آدم گاهی میاد یه چیزی رو خیلی منطقی و با حوصله و تقریبا با شعور اجتماعی بالا، حل کنه. مثلا از طریق مذاکره، به همراه دلیل و برهان و منطق! بعد وقتی طرف مقابل هیچگونه درکی نداره از این قضیه و همانند یک کودک جواب‌هایی میده خنده‌دار! که شما خودتون قبل‌تر بهش آموزش داده بودید و به جای استفاده از اون‌ها در جهت افزایش درک متقابل از زندگی، کاملا شخصی برداشت کرده خیلی خیلی آزاردهنده است. یعنی از اون حرف‌ها کاملا با سوءبرداشت و شخصی استفاده میکنه. که
سوال

برهان مظهر جامع بر وجود امام زمان علیه السلام را چگونه تقریر می نمایید؟

پاسخ

ابن ترکه در «تمهید القواعد» بر ضرورت وجود امام حیّ در هر زمان، به دلیلی به نام «برهان مظهر جامع» تمسّک کرده است که ما آن را به طور خلاصه در ضمن مقدماتی این گونه تقریر می کنیم:
1 - انسان کامل دارای مقامی است که هیچ موجودی از موجودات جهانِ امکان هم وزن آن نیست.
2 - ذات واجب، به هیچ وصفی حتّی وصف اطلاق محدود نمی باشد، لذا اطلاق، وصف ذات نبوده بلکه عنوان آن می باشد. و ا
حزیران در لغت نامه دهخداحزیران. [ ح َ ] (اِ) نام ماه نهم است از سال رومیان و نام روز اول تابستان هم هست. (برهان قاطع). ماه اول تابستان. (شرفنامه ٔ منیری ) (السامی فی الاسامی ). و آن سی روز است. سرطان. تیر. ابن بطوطة گوید: و اول ابتداء زیادته [ زیادة النیل ] فی حزیران و هو یونیة - انتهی . ماه اول تابستان از سال رومی. ماه نهم است از سال رومیان و آن ماه آخر بهار است. (صحاح الفرس ). ماه نهم از سال سریانی و ششم فرنگی، میان ایار و تموز مطابق اول تابستان است مطابق سر
الآن یک هفته‌ای می‌شه که از اون جدیت خاص درس خوندن دراومدم. درسامو هنوزم می‌خونم ولی یه جدیتی که قبلاً داشتم، الآن کمرنگ شده. این حالاتم برام جالبه. مثل نزدیک شدن به خودته. شناختِ خودِ متناقضت.
یه چیزی که همیشه برام جای سوال بوده که آیا واقعاً هست یا نه، خودِ «شهود»ه. یعنی واقعاً می‌شه یه درک قلبی از چیزی داشته باشیم؟ این سؤالی بود که می‌پرسیدم. افکار قدیمی‌مو یادم نمیاد ولی اون موقع ها منتظر یه راه در رو بودم که بگم شهود توهمه یا وجود ندار
گربه ای خبیث برای شکار هر روز تعدادی جوجه را می گرفت و انها را می خورد  و شکمی از عزا در می اورد او حتی به مرغ های بزرگ هم رحم  نمی کرد و با خباثت تمام انها را خفه و فرار می کرد . 
روزی صاحب مرغ ها از ترس گربه انها را در قفسی بزرگ می گذارد تا از شکار گربه در امان باشد. گربه تا چشم صاحب خانه را دور می بیند  خود را از شکافی کوچک وارد قفس می کند وتمام مرغها و جوجه ها را خفه می کند . 
سگی از دور دست  تمام ماجرا را شهود می باشد . او به گربه می گوید چرا انها ر
همشهری آنلاین- سحر جعفریان:ناخدیی که از ساکنان منطقه 9 به شمار می آید و تو بنیان تولید نان فعالیت می کند می گوید: «نزدیک به ۴۰ سال کاسبی درون این محل، مرا با همسایه ها به یک خانواده تبدیل کرده است. به همین برهان روشویی را مقابل مغازه ام گمارش کردم تا مراجعه کنندگان به نانوایی قبل از خرید در قیافه نیاز دستشان را بشویند. » ناخدایی امتداد می دهد: «کرونا برای من بهانه شد تا این کار را ارتکاب دهم. چون قدیم دلم می خواست مقابل مغازه ام جایی برای شست وشو
بسمک یا خبیر
***********
حضرت علامه حسن زاده آملی می فرمایند:
دعوا و نزاعی با عقل و فیلسوف و فلسفه نداریم، و این ک عرفا، عقول جزئیه را نکوهش می کنند، نه این ک صغری و کبری و برهان، نامطلوب باشد؟ بلکه سخن این است ک در این حد توقف نکنید ک بالاتری هم هست و بالاترها هم وجود دارد.
بسمک یا خبیر
***********
حضرت علامه حسن زاده آملی می فرمایند:
دعوا و نزاعی با عقل و فیلسوف و فلسفه نداریم، و این ک عرفا، عقول جزئیه را نکوهش می کنند، نه این ک صغری و کبری و برهان، نامطلوب باشد؟ بلکه سخن این است ک در این حد توقف نکنید ک بالاتری هم هست و بالاترها هم وجود دارد.
هو
جذبه آن است که با بارقه ای الهی دفعتاً معارف بسیاری برای عارف حاصل شود و سلوک آن است که برای رسیدن به آن معارف ، درجات و مقامات مناسب با آن را یکایک طی کند. اهل شهود یا همهٔ درجات را با سلوک طی می کنند ، در این صورت سالک محض اند یا همهٔ درجات را با جذبه می پیمایند ، در این حالت مجذوب محض اند یا اوایل راه را با سلوک می پیمایند و در اواخر جذبهٔ الهی نصیب آن ها می شود ، این گروه سالک مجذوب اند یا اینکه اول جذبه ای نصیب آن ها می شود ؛ لیکن در انتهاء ن
Immortality
ایمان
گروی در ساحت بحث جاودانگی با ایمان گروی مطرح در باب اعتقاد به خداوند متفاوت است
. استدلال های گوناگون اثبات خداوند هریک دچار اشکالاتی هستند . برهان
وجوب و امکان که ابن سینا آن را روش صدیقین در اثبات خداوند قلمداد کرده از سوی
افرادی هم چون میرزا مهدی آشتیانی با اشکالات عدیده ای مواجه شده است . برهان
تجربه ی دینی گاتینگ که آن را برهانی ارزشمند قلمداد می کند از سوی پویمن با
اشکالاتی مواجه شده است . اما مجموع استدلال های اقامه شده در
قرآن کریم عقول بشر را به سوى به کار بستن هر امرى که استعمال آن فطرى او است و به سوى پیمودن راهى و روشى که به حسب طبع با آن مأنوس است و طبعش آن راه را مى‌شناسد هدایت می‌کند و آن عبارت است از مرتب و منظم کردن آنچه را می‌داند براى به دست آوردن آنچه را که نمی‌داند، آرى عقل بشر مفطور بر چند نوع تفکر است، مفطور بر این است که مقدماتى حقیقى و یقینى را در ذهنش ترتیب دهد، و از ترتیب آنها به نتایجى تصدیقى و واقعى که قبلا نمی‌دانسته برسد، و این همان برهان
در باشگاه مشتریان، کاربران با کاربرد از درخت سرو های مختلف اسنپ، جوایز و تقلیل های ویژه ای اخذ می کنند. درحال حاضر، این قابلیت بخاطر کاربران دارای سیستم عامل اندروید فعال شده است و برای کاربرد از آن، باید آخرین نسخه ی اپلیکیشن اسنپ را انتصاب کنید. درون اسنپ کلاب، کاربران با هربار استعمال از سرویس های التماس خودرو و بیع شارژ و بسته ی اینترنت امتیاز کسب خواهند کرد و براساس این امتیازها، داخل درخت سرو های مختلف این اپلیکیشن تقلیل های متنوعی ش
ایلخانان یا ایلخانیان نام سلسله ای است که از سال 651 تا 757 هجری قمری برابر با سال 1253 تا 1355 میلادی در ایران حکومت کردند.جانشینان هولاکوخان مغول که در ایران حکمرانی کردند و ارتباط زیادی با دربار مغول نداشتند وبه تدریج بر رویه آداب حکمرانان ایرانی رفتار کردند،ایلخانان نام داشتند.
ابلخانان مغول دین های مختلفی مانند بودایی،مسیحی،واسلام داشتند اما ایلخانان مسلمان تقریبا از سال 694 هجری قمری بر ایران جاکم شدند.
از دوره ایلخانان دو بنا به یادگار ما
 اولین نظام دادرسی وقدیمی ترین نظام دادرسی می باشد که مربوط به قرن نهم میلادی است که می توان ریشه هایش را در قانون گذاری رم پیدا کرد و دارای ویژگی هایی  به شرح ذیل می باشد:۱. ضرورت طرح شکایت شاکی یعنی اگر تا زمانی که زیان دیده از بزه شکایتی به عمل نیاورد دادرس مربوطه حق رسیدگی به موضوع اتهام رو نخواهد داشت‌.۲. فقدان نهادی به عنوان تعقیب یعنی دادسرایی وجود نداشت که موضوع تعقیب ورسیدگی را برعهده بگیر وپرونده مستقیما نزد قاضی ارائه می‌گردید.۳.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آندره آ استراماچونی سرمربی استقلال دیروز (یک شنبه) تو بیانیه ای که داخل اختیار رسانه های ایتالیایی راحتی داد، از لغو یک طرفه قراردادش با استقلال خبر قسط. حدود ۱۶ زمانه پس از انتشار این خبر، کمیسیون نجات در اطلاعیه ای راجع به فسخ پیمان نامه استراماچونی تشریح قسط. درون این اطلاعیه عنوان شده که بلوکه شدن شمار های بانکی استراماچونی در ایتالیا باعث باطل سازی قرارداد از این مربی شده است. براساس اطلاعیه ک
ما اهل دانش رفته رفته به هر چه اهل ایمان است بدگمان شده ایم. و این بدگمانی،  ما را رفته رفته به نتیجه گیری هایی باژگونه ى نتیجه گیری های روزگاران پیشین رسانده است :یعنی هر جا که قوت ایمان بسیار به نمایش گذاشته می شود  حکایت از ضعف برهان دارد و ناممکنی درونمایه ایمان .ما هیچ انکار نمیکنیم که ایمان مایه سعادت است بلکه درست به همین دلیل بر آن ایم که ایمان چیزی را اثبات نمی کند.ایمان قوی که مایه ی سعادت است بر انگیزنده ی شک نسبت به درونمایه ی ایمان
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت خبری مصری eg ۲۴، ابوریدا رییس پیشین فدراسیون فوتبال مصر در بیانیه ای که از روال کانال «تایم اسپورتس» منتشر شد در خصوص ظن میزبانی شیشه ای کردن جهانی ۲۰۳۰ در کشور سمج سخن گفت. این عضو کمیته اجرایی فیفا درون توضیحات خود گفت: «هماهنگی در جهت میزبانی شیشه گرفتن جهانی ۲۰۳۰ تو کشور مصر اجرا شده است و ما می توانیم اشتباهات گذشته را جبران کنیم. حکم پیاده شدن روی میزبانی شیشه ذرهبین جهانی ۲۰۳۰ دنباله دارد و تمام م
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه فوتبال اروپا، مجتمع منچسترسیتی را به فکر پوشاندن پیراهنی که داخل ابتدای ورزش برابر رئال مادرید از آن استفاده کرد و لوگوی سرپرست مالی این تیم درون آن بزرگ تر از اندازه معمول بود، جریمه کرد. پیاده شدن اساس قوانین یوفا، لوگوی حامی مالی مجلس ها در پایین لوگوی کانون باید کوچک تر از ۲۰ سانتی متر باشد، ولی لوگوی روی پیراهن سیتی بزرگ تر از این اندازه بود که باعث جریمه ۳ هزار یورویی این کانون شد.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها